نمونه سوالات ادبیات فارسی3 سوم انسانی
تمامی نمونه سوالات با فرمت pdf تهیه شدهاند و با نرم افزار Adobe reader قابل مشاهده هستند. برای دریافت و ذخیره سوالات در رایانه خود روی لینک مربوط به دریافت سوال کلیک راست نموده و گزینهی save target as را انتخاب نمایید.
نمونه سوالات ادبیات فارسی3 سوم انسانی
دبیرستان آبسال تهران نمونه1
دریافت نمونه سوال
خرداد ماه 79 کشوری
دریافت نمونه سوال
مرداد ماه 80 کشوری
دریافت نمونه سوال
دی ماه 80 کشوری
دریافت نمونه سوال
دی ماه 81 استانمرکزی
دریافت نمونه سوال
خردادماه 82 استان مرکزی
دریافت نمونه سوال
مرداد ماه 82 استان مرکزی
دریافت نمونه سوال
خرداد 83 استان مرکزی با جواب
دریافت نمونه سوال
مرداد ماه 83 استان مرکزی
دریافت نمونه سوال
شهریور ماه 83 استان مرکزی
دریافت نمونه سوال
دی ماه 83 استان مرکزی
دریافت نمونه سوال
خرداد ماه 84 کشوری با جواب
دریافت نمونه سوال
شهریور ماه 84 کشوری با جواب
دریافت نمونه سوال
خرداد ماه 85 کشوری با جواب
دریافت نمونه سوال
دی ماه 85 کشوری با جواب
دریافت نمونه سوال
دی ماه 85 دبیرستان شاهد
دریافت نمونه سوال
خرداد ماه 86 کشوری با جواب
دریافت نمونه سوال
شهریور ماه 86 کشوری با جواب
دریافت نمونه سوال
دی ماه 86 کشوری با جواب
دریافت نمونه سوال
دی ماه 86 تغییر رشته با جواب
دریافت نمونه سوال
دی ماه 86 مدارس خارج از کشور با جواب
دریافت نمونه سوال
خردا 87 کشوری با جواب
دریافت نمونه سوال
شهریور 87 کشوری با جواب
دریافت نمونه سوال
نمونه سوالات آمار و مدلسازی سوم تجربی
تمامی نمونه سوالات با فرمت pdf تهیه شدهاند و با نرم افزار Adobe reader قابل مشاهده هستند. برای دریافت و ذخیره سوالات در رایانه خود روی لینک مربوط به دریافت سوال کلیک راست نموده و گزینهی save target as را انتخاب نمایید.
نمونه سوالات آمار و مدلسازی سوم تجربی
دبیرستان آبسال تهران نمونه1
دریافت نمونه سوال
دبیرستان آبسال تهران نمونه2
دریافت نمونه سوال
دبیرستان آبسال تهران نمونه3
دریافت نمونه سوال
دبیرستان شاهد امام نمونه1
دریافت نمونه سوال
دبیرستان شاهد امام نمونه2
دریافت نمونه سوال
دبیرستان شاهد امام نمونه3
دریافت نمونه سوال
دبیرستان شاهد امام نمونه 4
دریافت نمونه سوال
دبیرستان فرزانگان نمونه1
دریافت نمونه سوال
دبیرستان فرزانگان نمونه2
دریافت نمونه سوال
خرداد 83 دبیرستان شاهد امام
دریافت نمونه سوال
دی ماه 84 دبیرستان شاهد امام
دریافت نمونه سوال
فروردین 85 دبیرستان شاهد امام
دریافت نمونه سوال
نمونه سوال خرداد استان اصفهان
دریافت نمونه سوال
نمونه سوال نوبت اول استان اصفهان
دریافت نمونه سوال
خرداد ماه 86 دبیرستان شهید نجفی اراک دوم ریاضی
دریافت نمونه سوال
خرداد ماه 86 دبیرستان شهید نجفی اراک سوم تجربی
دریافت نمونه سوال
دی ماه 86 دبیرستان ایثارگران اراک
دریافت نمونه سوال
خرداد ماه 87 دبیرستان ایثارگران اراک
دریافت نمونه سوال
نمونه سوالات زمین شناسی سوم تجربی
تمامی نمونه سوالات با فرمت pdf تهیه شدهاند و با نرم افزار Adobe reader قابل مشاهده هستند. برای دریافت و ذخیره سوالات در رایانه خود روی لینک مربوط به دریافت سوال کلیک راست نموده و گزینهی save target as را انتخاب نمایید.
نمونه سوالات ریاضی 3 سوم تجربی
تمامی نمونه سوالات با فرمت pdf تهیه شدهاند و با نرم افزار Adobe reader قابل مشاهده هستند. برای دریافت و ذخیره سوالات در رایانه خود روی لینک مربوط به دریافت سوال کلیک راست نموده و گزینهی save target as را انتخاب نمایید.
نمونه سوالات فیزیک 3 سوم تجربی
تمامی نمونه سوالات با فرمت pdf تهیه شدهاند و با نرم افزار Adobe reader قابل مشاهده هستند. برای دریافت و ذخیره سوالات در رایانه خود روی لینک مربوط به دریافت سوال کلیک راست نموده و گزینهی save target as را انتخاب نمایید.
نمونه سوالات مبانی کامپیوتر سوم ریاضی
تمامی نمونه سوالات با فرمت pdf تهیه شدهاند و با نرم افزار Adobe reader قابل مشاهده هستند. برای دریافت و ذخیره سوالات در رایانه خود روی لینک مربوط به دریافت سوال کلیک راست نموده و گزینهی save target as را انتخاب نمایید.
کلیدهاى بهداشتى یادگیرى .
درست راه بروید
آیا تا به حال به راه رفتن خود دقت کردهاید؟ آیا تا به حال دوستانتان در مورد فیزیک بدنى شما در هنگام راه رفتن با شما صحبتى کردهاند؟ آیا از این گروه آدمهایى هستید که با گردنى افراشته و سینهاى فراخ و کمرى راست راه مىروند یا از آن گروهى هستند که پشت خود را خم مىکنند و سینه را به تو مىکشند و گردن خم مىکنند؟ تصور شما از دیدن این دو گروه چیست و چه احساسى به شما دست مىدهد؟
اغلب ما از دیدن گروه اول، حس اعتماد به نفس، توانایى، جوانى و شادابى پیدا مىکنیم و با دیدن گروه دوم به یاد خجالت و شرم، ناتوانى و شکست مىافتیم. این تصورات بسیار به حقیقت نزدیکند.
حقیقت آن است که نوع راه رفتن و ایستادن ما در توانایىها و روحیه ما تأثیر به سزایى دارند و این امر دلایل علمى بسیار محکم و ثابت شدهاى دارد.
وقتى که سینه را به تو مىکشیم و پشت را خم مىکنیم، در واقع ظرفیت قفسه صدرى را کاهش مىدهیم و حجم مفید و مؤثر ریه را کم مىکنیم. با این کار، متأسفانه از میزان اکسیژن ورودى به ریهها مىکاهیم و حجم فضاى مرده و انباشته از دى اکسید کربن سیاه و زیانبار را افزایش مىدهیم.
در حالت سلامت، اکسیژن ورودى به ریهها، شاخصى براى اکسیژن شناور در خون و اکسیژنى است که به اندامهاى مختلف و از آن جمله مغز و اعصاب مىرسد.
وقتى که فردى پشت را راست نگه مىدارد و قفسه سینه را بیرون مىدهد، در واقع بر ظرفیت طبیعى ریههاى خویش مىافزاید و بیشتر از سهمیه خود اکسیژن دریافت مىکند. این امر موجب مىشود که اکسیژن بیشتر به خون و به مغز او برسد و احساس نشاط و شادابى و توانایى کند؛ زیرا همه سلولهاى مغزى و در واقع همه سلولهاى بدن او پیغام مىفرستند که آماده انجام هر کارى که از آنها خواسته شود، هستند. آنها در اوج توانایىاند و این به انسان اعتماد به نفس مىدهد و روحیهاى عالى براى یادگیرى و به کارگیرى ایجاد مىشود.
پس، از فردا در شیوه راه رفتن خود بیشتر دقت کنید. سر را بالا بگیرد؛ گردن و ستون فقرات خود را راست کنید و عمیق نفس بکشید. مىدانید چه احساسى خواهید داشت؟ احساس قدم زدن در یک باغ پر گل و این اثر اکسیژن است.
آرام و عمیق نفس بکشید
یک نفس آرام و عمیق خیلى از توانایىهاى شما را به شما باز مىگرداند. تواناىهایى که در اوج اضطراب و آشفتگى فکرى به تاراج مىروند و دست شما را خالى مىگذرند. اگر در چنین لحظههایى احساس درماندگى و خستگى فکر مىکردید و ناتوانایى بر شما غلبه کرد، مفیدترین کار، یک نفس عمیق و آرام است.
انسان در هنگام اضطراب، ناخودآگاه نفسهاى سطحى و تند مىکشد و به این وسیله بدن خود را دچار آلکالوز مىنماید. آلکالوز که پدیدهاى سیستمیک و ناشى از بالا رفتن ®PH¯ خون است، منجر به اثرات منفى، خصوصاً در سیستم مغز و اعصاب مىگردد و آرام آرام سطح هوشیارى و توجه ما را کاهش مىدهد.
این مسأله ممکن است تا آن جا پیش رود که تنفس سطحى و تند به بیهوشى کامل و یا غش منجر شود و چنانچه شما نیز بارها شاهد این قضیه بودهاید، برخى افراد وقتى دچار بحران یا مشکل لاینحلى مىگردند، ناخودآگاه غش مىکنند.
بر عکس این اتفاق، آن گاه رخ مىدهد که شما با تسلط بر خود، یک لحظه از بحران فاصله بگیرید و آرام و عمیق نفس بکشید. این امر موجب مىشود تا اکسیژن مناسب وارد خون شما گردد و سیستم اعصاب شما را تغذیه نماید و قدرت تصمیمگیرى و تمرکز شما را باز گرداند و علاوه بر اینها از کاهش سطح هوشیارى و توجه عمومى شما نیز جلوگیرى به عمل آورد.
پس به یاد داشته باشید که:
- هنگامى که استاد در فهرست اسامى به دنبال کسى مىگردد تا از او سؤال کند،
- وقتى که سؤالات امتحانى را یک به یک مىخوانید و هیچ جوابى در ذهن شما شکل نمىگیرد،
- وقتى که بادوستان خود درباره یک مطلب علمى بغرنج به سختى بحث و گفت و گو مىکنید،
- وقتى که خداى ناکرده گرفتار یک دعواى نفسگیر یا خشم و عصبانیت شدید مىشوید،
اولین کارى که باید انجام دهید، چند نفس آرام و عمیق است.
مطمئن باشید که روند همه جریانات فوق، به نحو مطلوبى تغییر خواهد کرد.
هواى خوب، نور خوب، دماى خوب
مکانى که براى مطالعه انتخاب مىکنید، چه تأثیرى در میزان یادگیرى شما مىگذارد؟ این یک سؤال مهم است.
محیطى که به عنوان محل مطالعه انتخاب مىشود، باید چند ویژگى مهم داشته باشد تا توانایى و قدرت فراگیرى شما را افزایش دهد. این ویژگىها عبارتند از:
1- فراموش نکنید که سلولهاى مغز شما نفس مىکشند و هر موجودى که نفس مىکشد، در شرایط فقر اکسیژن، خسته و ناتوان شده، از کار خواهد افتاد. تهویه مناسب در محل مطالعه، یکى از اساسىترین شرایطى است که ناگزیر و اجتنابناپذیر است. وقتى که میزان اکسیژن موجود در فضایى که شما در حال مطالعه در آن هستید، مناسب و کافى باشد، شما به راحتى نفس مىکشید و براى دریافت اکسیژن به سیستم تنفسى خود هیچ زحمتى نمىدهید. شما ناخودآگاه و نامحسوس، نفس مىکشید و احساس رضایت درونى دارید. پس براى عملیات اکسیژنگیرى، انرژى مضاعفى را صرف نمىکنید و انرژى مورد نیاز براى مطالعه و تمرکز جسمى و درونى لازم را براى یادگیرى تلف نمىکنید. از طرفى سلولهاى مغزى براى عملیات فراگیرى و به حافظه سپارى مطالب، نیازمند مصرف اکسیژن هستند. این نیاز در موقع یادگیرى بسیار بیش از هر زمان دیگرى است. یادگیرى صحیح و مؤثر، وابسته به حضور مقادیر کافى اکسیژن و گلوکز است و بدون این دو، هر گونه فعالیتى در جهت فراگیرى ناکام خواهد ماند.
2- فراموش نکنید که شما نوشتارى را فرا مىگیرید که آن را به خوبى و وضوح ببینید. این، یک امر مسلم است که اگر درست و واضح صفحه کتاب خود را نبینید، به خوبى آن را به خاطر نمىسپارید. نور مناسب، شرط واجب دیگرى است که در مکان مطالعه نباید نادیده گرفته شود. در نور کم و نامناسب، چشمان شما براى دیدن خطوط و کلمات تلاش بیشترى مىکنند و از عضلات خود کار بیشترى مىکشند؛ پس زودتر خسته مىشوند و نیاز به استراحت پیدا مىکنند و شما مجبور مىشوید مطالعه را متوقف کنید. در نور کم و نامناسب، بسیارى از مطالبى که ناخودآگاه در میدان دید ما قرار مىگیرند و ما بدون اراده آنها را وارد ذهن خود مىکنیم نیز در تاریکى قرار مىگیرند و میزان فراگیرى نامحسوس ما کاهش مىیابد. امروزه ما مىدانیم که انواع فراگیرى نامحسوس از مهمترین راههاى یادگیرىاند و کمک به گسترش آنها، بر توانایىهاى ما مىافزاید. نور کم و نامناسب علاوه بر همه اینها، موجب خوابآلودگى و احساس کسالت نیز مىشود و این یکى از معضلات آشناى ساعات مطالعه است؛ پس براى آن که هنگام مطالعه چرت نزنید، نور کافى و مناسبى براى مکان مطالعه خود انتخاب کنید.
3- فراموش نکنید که هر سلول زندهاى در گرما آب از دست مىدهد و چروکیده مىشود و در سرما به تکاپو و صرف انرژى مىافتد تا زنده بماند. حرارت مناسب، یکى دیگر از ویژگىهاى ضرورى مکان مطالعه است.
بدن ما در گرماى شدید شروع به تعریق مىکند، کم آب مىشود گردش خون آن با مشکل مواجه مىشود، کسل و خوابآلوده مىگردد و سرانجام تمرکز خود را از دست مىدهد. در سرما نیز سلولهاى بدن ما براى تعادل دماى درونى بدن، مجبور به صرف انرژى بیشترى براى گرماسازى درونى مىشوند و جریان مصرف انرژى را از سلولهاى مغزى به سمت ماهیچهها و اعضاى درونى منحرف مىسازند و میزان توانایى ذهنى و قدرت یادگیرى ما کاهش مىیابد. بهترین شرایط حرارتى براى محل مطالعه، دمایى نزدیک به دماى بدن یا چند درجه خنکتر است که موجب نشاط و هوشیارى مىشود.